Zmiana użytków gruntowych

Karta Usług Nr: GK/09 Wydział Geodezji, Katastru I Nieruchomości

Nazwa usługi:

Zmiana użytków gruntowych

Podstawa prawna:

  • 22 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2020 r. poz. 2052)
  • Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. z 2019 r. poz. 393)
  • 104 ustawy z 14 czerwca 1960 r. Kodeksu postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021, poz. 735).

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek w sprawie aktualizacji użytków i gleboznawczej klasyfikacji gruntów
  2. Załączniki do wniosku:
  • decyzję Starosty Hajnowskiego dopuszczającą dokonanie zmiany lasu na użytek rolny,
  • zaświadczenie Urzędu Gminy o przeznaczeniu działki w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego,
  • aktualną decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania przestrzennego,
  • dowód wniesienia opłaty skarbowej za wydanie decyzji administracyjnej w wysokości 10 zł dokonanej w kasie lub na rachunek bankowy Urzędu Miasta Hajnówka,
  • upoważnienie udzielone pełnomocnikowi działającemu w imieniu wnioskodawcy wraz z dowodem opłaty skarbowej za pełnomocnictwo w wysokości 17 zł dokonanej w kasie lub na rachunek bankowy Urzędu Miasta Hajnówka

Opłaty:

od wniosku – 10 zł

Opłata winna być wniesiona w kasie Urzędu Miasta w Hajnówce lub na konto PKO BP SA O/Hajnówka 46 1020 1332 0000 1602 0276 4058

Termin załatwienia sprawy:

zgodnie z KPA załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym – w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania.

Wydział odpowiedzialny za załatwienie sprawy:

Wydział Geodezji, Katastru i Nieruchomości

17-200 Hajnówka, ul. A. Zina 1

I piętro, pokój nr 29

tel. 85 682 31 70

e-mail: apanfiluk@powiat.hajnowka.pl

Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Starostwa, tj: w pok. nr 19, natomiast po odbiór dokumentacji należy zgłosić się w pok. nr 29, el. 85 682 31 70.

Kiedy: codziennie w Wydziale Geodezji, Katastru i Nieruchomości w godzinach pracy Starostwa tj.: od 7.30 do 15.30

Tryb odwoławczy:

  1. Od decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Białymstoku za pośrednictwem Starosty Hajnowskiego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
  2. Pisemne odwołanie należy składać drogą pocztową na adres: Starostwo Powiatowe w Hajnówce, 17-200 Hajnówka, ul. A. Zina 1

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Powiatu Hajnowskiego

Wytwarzający/odpowiadający: Halina Leszczyńska, Naczelnik Wydziału Geodezji Katastru i Nieruchomości

Data wytworzenia: 2018-01-09

Wprowadzający: Katarzyna Miszczuk

Data wprowadzenia: 2007-06-26

Data modyfikacji: 2021-07-21

Opublikował: Katarzyna Miszczuk

Data publikacji: 2007-06-26