Rejestracja pojazdu nowego zakupionego w kraju
STAROSTWO POWIATOWE W HAJNÓWCE |
STRONA 1/2 |
|
KARTA USŁUG NR: KD/01
WYDZIAŁ KOMUNIKACJI I DRÓG |
ZMIANA: 5 |
|
Nazwa usługi:Rejestracja pojazdu nowego zakupionego w kraju |
PODSTAWA PRAWNA: § Art. 72, 73 i 74 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym ( Dz. U. z 2018 r., poz. 1990 t. j. ) § § 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 11 grudnia 2017 roku w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U. z 2017 r., poz. 2355). § § 2, § 3 i § 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 9 maja 2016 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i tablic rejestracyjnych pojazdów ( Dz. U. z 2016 r., poz. 689) § rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 15 maja 2015 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców |
WYMAGANE DOKUMENTY: Wniosek o rejestrację pojazdu (formularz do pobrania): Załączniki do wniosku: · dowód własności pojazdu (np. :faktura VAT, umowa sprzedaży, umowa darowizny, umowa zamiany ), · karta pojazdu, jeżeli była wydana, · świadectwo zgodności WE, · oświadczenie o podleganiu obowiązkowi zapewniania sieci zbierania pojazdów, · dokument tożsamości – do wglądu. |
OPŁATY: · Rejestracja samochodu- 178,50 zł + 2zł opłaty ewidencyjnej · Rejestracja przyczepy, motocykla lub ciągnika rolniczego – 120,00 zł +1,50 zł opłaty ewidencyjnej Rejestracja motoroweru - 110,00 zł + 1,50 zł opłaty ewidencyjnej Wpłaty komunikacyjne - Nr konta: 25124052111111000049239090
|
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY: W dniu złożenia wymaganych dokumentów właściciel pojazdu otrzymuje pozwolenie czasowe, przed upływem 30 dni otrzyma dowód rejestracyjny stały. Sposób załatwienia sprawy: Wydanie decyzji administracyjnej o rejestracji pojazdu, pozwolenia czasowego na okres 30 dni, zalegalizowanych tablic rejestracyjnych, nalepki na szybę. Przed upływem 30 dni wydanie stałego dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu. |
WYDZIAŁ ODPOWIEDZIALNY ZA ZAŁATWIENIE SPRAWY:
Wydział Komunikacji i Dróg parter, pokój nr 2, Fax (85) 682 42 20 e-mail: komunikacja@powiat.hajnowka.pl, pojazd@powiat.hajnowka.pl Kiedy: Interesanci obsługiwani są od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00. Urzędnicy pracują od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30. |
TRYB ODWOŁAWCZY:Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku za pośrednictwem Starosty Hajnowskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
|
Metryka strony