Rejestracja pojazdu nowego zakupionego w kraju

STAROSTWO POWIATOWE W HAJNÓWCE
17 – 200 Hajnówka, ul. Aleksego Zina 1
Tel. (85) 682 27 18; fax (85) 68242 20
www.powiat.hajnowka.pl

STRONA

1/2

KARTA USŁUG NR: KD/01

 

WYDZIAŁ KOMUNIKACJI I DRÓG

ZMIANA:

5

Nazwa usługi:

Rejestracja pojazdu nowego zakupionego w kraju

 

PODSTAWA PRAWNA:

§  Art. 72, 73 i 74 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym ( Dz. U. z 2018 r., poz. 1990 t. j. )

§  § 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 11 grudnia 2017 roku w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U. z 2017 r., poz. 2355).

§  § 2, § 3 i § 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 9 maja 2016 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i tablic rejestracyjnych pojazdów ( Dz. U. z 2016 r., poz. 689)

§  rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 15 maja 2015 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców

WYMAGANE DOKUMENTY:

Wniosek o rejestrację pojazdu (formularz do pobrania):

Załączniki do wniosku:

·         dowód własności pojazdu (np. :faktura VAT, umowa sprzedaży, umowa darowizny, umowa zamiany ),

·         karta pojazdu, jeżeli była wydana,

·         świadectwo zgodności WE,

·         oświadczenie o podleganiu obowiązkowi zapewniania sieci zbierania pojazdów,

·         dokument tożsamości – do wglądu.

OPŁATY:

·         Rejestracja samochodu- 178,50 zł + 2zł opłaty ewidencyjnej

·         Rejestracja przyczepy, motocykla lub ciągnika rolniczego – 120,00 zł +1,50 zł opłaty ewidencyjnej

Rejestracja motoroweru - 110,00 zł + 1,50 zł opłaty ewidencyjnej

Wpłaty komunikacyjne -  Nr konta:  25124052111111000049239090

 

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

   W dniu złożenia wymaganych dokumentów właściciel pojazdu otrzymuje pozwolenie czasowe, przed upływem 30 dni otrzyma dowód rejestracyjny stały.

Sposób załatwienia sprawy:

   Wydanie decyzji administracyjnej o rejestracji pojazdu, pozwolenia czasowego na okres 30 dni, zalegalizowanych tablic rejestracyjnych, nalepki na szybę. Przed upływem 30 dni wydanie stałego dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu.

WYDZIAŁ ODPOWIEDZIALNY ZA ZAŁATWIENIE SPRAWY:

 

Wydział Komunikacji i Dróg
17 – 200 Hajnówka, ul. Aleksego Zina 1,

parter, pokój nr 2,
Tel. (85) 682 51 63; (85) 682 21 39;

Fax (85) 682 42 20

e-mail: komunikacja@powiat.hajnowka.plpojazd@powiat.hajnowka.pl
 

Kiedy:

Interesanci obsługiwani są od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00. Urzędnicy pracują od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30.

TRYB ODWOŁAWCZY:

   Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku za pośrednictwem Starosty Hajnowskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Wydział Komunikacji i Dróg

Wytwarzający/odpowiadający: Mikołaj Telentejuk, Naczelnik Wydziału Komunikacji i Dróg

Data wytworzenia: 2018-06-12

Wprowadzający: Katarzyna Miszczuk

Data wprowadzenia: 2007-06-26

Data modyfikacji: 2021-06-30

Opublikował: Katarzyna Miszczuk

Data publikacji: 2007-06-26