Uchwała nr XXIII/135/05

Uchwała Nr XXIII/135/05

Rady Powiatu Hajnowskiego

z dnia 25 lutego 2005r.

w sprawie zmiany uchwały o powołaniu Zarządu Dróg Powiatowych.

 

Na podstawie art. 6 i art. 12 pkt 8  lit. i ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1592; z 2002r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 200 poz. 1688, Nr 214 poz. 1806; z 2003r. Nr 162 poz. 1568; z 2004r. Nr 102 poz. 1055), art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (Dz. U. z 2004r. Nr 204, poz. 2086) oraz § 2 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem ( Dz. U. Nr 177 poz. 1729) uchwala się, co następuje:

 

 

§ 1. W uchwale Nr III/12/98 Rady Powiatu Hajnowskiego z dnia 29 grudnia 1998r. w sprawie powołania Zarządu Dróg Powiatowych § 2 otrzymuje brzmienie:

 

„§ 2. Do zadań Zarządu Dróg Powiatowych w Hajnówce należy w szczególności:

1) opracowywanie projektów planów rozwoju sieci drogowej oraz bieżące informowanie o tych planach organów właściwych do sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;

2) opracowywanie projektów planów finansowania budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich;

3) pełnienie funkcji inwestora;

4) utrzymanie nawierzchni dróg, chodników, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą;

5) realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu;

6) przygotowanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywania innych zadań na rzecz obronności kraju;

7) koordynacja robót w pasie drogowym;

8) wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych;

9) prowadzenie ewidencji dróg, obiektów mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz udostępnianie ich na żądanie uprawnionym organom;

10) sporządzanie informacji o drogach publicznych oraz przekazywanie ich Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad;

11) przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich, ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego;

12) wykonywanie robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających;

13) przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników;

14) przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać lub powstającym w następstwie budowy lub utrzymania dróg;

15) wprowadzanie ograniczeń lub zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów drogami różnej kategorii, gdy występuje bezpośrednie zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego;

16) dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego;

17) utrzymanie zieleni przydrożnej; w tym sadzenia i usuwanie drzew oraz krzewów;

18) nabywanie nieruchomości pod pasy drogowe dróg publicznych i gospodarowanie nimi w ramach posiadanego prawa do tych nieruchomości;

19) nabywanie nieruchomości innych ni ż wymienione w pkt 18 na potrzeby zarządzania drogami i gospodarowanie nimi w ramach posiadanego do nich prawa;

20) współpraca z gminami w sprawie konserwacji dróg powiatowych oraz powiatowych inwestycji drogowych;

21) zadania w zakresie zarządzania ruchem, a w szczególności:

a) podejmowanie czynności organizacyjno-technicznych:

- sporządzanie projektów organizacji ruchu,

- przedstawianie projektów organizacji ruchu do zatwierdzenia,

- rozpatrywanie projektów organizacji ruchu,

- zatwierdzanie organizacji ruchu,

- przekazywanie zatwierdzonej organizacji ruchu do realizacji,

- nadzór nad zgodnością istniejącej organizacji ruchu w zakresie bezpieczeństwa ruchu i jego efektywności,

- nadzór i analiza istniejącej organizacji ruchu w zakresie bezpieczeństwa ruchu i jego efektywności,

- nadzór nad zarządzaniem ruchem,

b) obsługę systemów sterowania ruchem, sterowanie ruchem za pomocą znaków świetlnych, znaków o zmiennej treści i innych zmiennych elementów,

c) wprowadzanie tymczasowych zakazów lub ograniczeń w ruchu w przypadku zdarzeń w wyniku których może nastąpić zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego.”

 

 

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Hajnowskiego.

 

 

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem powzięcia.

Przewodniczący Rady

Mikołaj Michaluk

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Obsługi Rady Powiatu Hajnowskiego

Wytwarzający/odpowiadający: Piotrek Iwaniuk

Wprowadzający: Piotrek Iwaniuk

Data wprowadzenia: 2005-03-09

Data modyfikacji: 2005-03-09

Opublikował: Piotrek Iwaniuk

Data publikacji: 2005-03-09