Uchwała nr XXVI/167/05

Uchwała nr XXVI/167/05

Rady Powiatu Hajnowskiego

z dnia 30 czerwca 2005 r.

w sprawie określenia zasad dokonywania zakupów i przyjmowania darowizn aparatury i sprzętu medycznego przez

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Hajnówce.

Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 2, art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1592, z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 200 poz. 1688, Nr 214 poz. 1806 z 2004 r. Nr 102 poz. 1055) oraz art. 42 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 roku o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. z 1991 r. Nr 91 poz. 408, z 1992 r. Nr 63 poz. 315, z 1994 r. Nr 121 poz. 591, z 1995 r. Nr 138 poz. 682, z 1996 r. 24, poz. 110, z 1997 r. Nr 104 poz. 661, Nr 121 poz. 769, Nr 158 poz. 1041, z 1998 r. Nr 106 poz. 668, Nr 117 poz. 756, Nr 162 poz. 1115, z 1999 r. Nr 28 poz. 255 i poz. 256, Nr 84 poz. 935, z 2000 r. Nr 3 poz. 28, Nr 12 poz. 136, Nr 43 poz. 489, Nr 84 poz. 948, Nr 114 poz. 1193, Nr 120 poz. 1268, z 2001 r. Nr 5 poz. 45, nr 88 poz. 961, Nr 100 poz. 1083, Nr 111 poz. 1193, Nr 113 poz. 1207, Nr 126 poz. 1382, 1383 i 1384, Nr 128 poz. 1407, z 2002 r. Nr 113, poz. 984, z 2003 r. Nr 45 poz. 391, Nr 124 poz. 1151 i 1152, Nr 171 poz. 1663, Nr 213 poz. 2081, Nr 223 poz. 2215, z 2004 r. Nr 210 poz. 2135, Nr 273 poz. 2703) uchwala się, co następuje:

§ 1. Ustala się następujące zasady dokonywania zakupu lub przyjmowanie darowizn aparatury i sprzętu medycznego przez Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Hajnówce zwanym dalej „Zakładem”.

§ 2. Zakup aparatury i sprzętu medycznego przez Zakład musi być dokonywany zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.).

§ 3. Przy zakupie lub przyjęciu darowizny aparatury i sprzętu medycznego wymagana jest opinia Rady Społecznej Zakładu.

§ 4. Zakup i przyjęcie darowizny aparatury i sprzętu medycznego wymaga zgody:

1.      Rady Powiatu jeżeli jednostkowa wartość przekracza kwotę 60 000 Euro.

2.      Zarządu Powiatu przy jednostkowej wartości w granicach od 6 000 do 60 000 Euro.

3.      Dyrektor Zakładu decyduje o dokonaniu zakupu i przyjęciu darowizny aparatury
i sprzętu medycznego jeżeli wartość jednostkowa jest niższa od 6 000 Euro.

§ 5. 1. Zakup lub przyjęcie darowizny aparatury i sprzętu medycznego powinno być zgodne z celem i zadaniami Zakładu oraz obowiązującymi standardami.

2. Zakup lub przyjęcie darowizny aparatury i sprzętu medycznego winno być poprzedzone analizą pod względem potrzeb, możliwości efektywnego wykorzystania oraz kosztów instalacji, eksploatacji, remontów, konserwacji.

§ 6. W celu uzyskania zgody na zakup lub przyjęcie darowizny aparatury lub sprzętu medycznego w przypadkach określonych w §4 pkt 1 i 2 uchwały Dyrektor Zakładu składa do Zarządu Powiatu wniosek zawierający:

1.      Ocenę zasadności zakupu lub przyjęcia darowizny zgodnie z § 5 ust. 1 uchwały.

2.      Analizę kosztów zgodnie z § 5 ust. 2 uchwały.

3.      Opinię Rady Społecznej Zakładu.

§ 7. Przyjęcie darowizny aparatury i sprzętu medycznego może nastąpić po złożeniu przez darczyńcę pisemnego oświadczenia (zawierającego pełną nazwę darczyńcy) o posiadaniu tytułu prawnego do rzeczy będących tytułem darowizny oraz że jest ona wolna od wad prawnych i fizycznych.

§ 8. Nabywana aparatura i sprzęt medyczny powinien posiadać aktualne świadectwo dopuszczenia do stosowania i obrotu w placówkach ochrony zdrowia w Rzeczypospolitej Polskiej lub certyfikat CE zgodnie z wymogami ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. Nr 93 poz. 89).

§ 9. Umowa darowizny nie może zawierać:

1.      Zobowiązania korzystania z usług odpłatnego serwisu lub zakupu osprzętu
i materiałów eksploatacyjnych od darczyńcy lub wskazanego podmiotu.

2.      Oświadczenia, że należność za darowiznę uregulują inne podmioty po dostawie jej do Zakładu.

§ 10. Po zakończeniu roku kalendarzowego Dyrektor Zakładu zobowiązany jest do przedłożenia Zarządowi Powiatu informacji o dokonanych zakupach i otrzymanych darowiznach.

§ 11. Wykonanie Uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Hajnowskiemu.

§ 12. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Rady

Mikołaj Michaluk

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Obsługi Rady Powiatu Hajnowskiego

Wytwarzający/odpowiadający: Piotrek Iwaniuk

Wprowadzający: Piotrek Iwaniuk

Data wprowadzenia: 2005-07-11

Data modyfikacji: 2005-07-11

Opublikował: Piotrek Iwaniuk

Data publikacji: 2005-07-11