KOMISJA SPRAW SPOŁECZNYCH

 

 

Protokół Nr 6/07

 

z posiedzenia Komisji Spraw Społecznych

 

w dniu 23 października 2007r.

 

 

Obrady Komisji otworzył Przewodniczący Komisji Pan Andrzej Skiepko. W obradach udział wzięło 8 członków Komisji ( radni: K.Petruk, L.J.Michalak byli nieobecni; lista obecności w załączeniu).

 

Ponadto w obradach Komisji udział wzięli:

 

- Pani Aniela Majewska – Skarbnik Powiatu;

 

- Pan Włodzimierz Pietruczuk – naczelnik wydziału spraw społecznych;

 

- Pani Irena Augustyniak – Powiatowy Inspektor Sanitarny;

 
 

- Pani Barbara Dmitruk – inspektor z wydziału promocji.

 


 

Przewodniczący Komisji przedstawił następujący porządek obrad Komisji:

  1. Informacja o sytuacji w zakresie sportu, kultury i turystyki na terenie powiatu hajnowskiego.

  2. Informacja o stanie sanitarnym powiatu.

  3. Zaopiniowanie projektów uchwał na VIII sesję Rady Powiatu.

  4. Sprawy różne.

 

Do tak przedstawionego porządku obrad członkowie Komisji uwag nie wnieśli. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie ( wszyscy „za”).

 

Protokół z poprzedniego posiedzenia Komisji został przyjęty jednogłośnie ( wszyscy „za”).

 


 

Do punktu 1-go:

 


 

W powyższym punkcie Pan Włodzimierz Pietruczuk – naczelnik wydziału spraw społecznych przedstawił informację w zakresie sportu, kultury i turystyki na terenie powiatu hajnowskiego. Pani Barbara Dmitruk z wydziału promocji, turystyki i współpracy z zagranicą przedstawiła informacje w zakresie turystyki na terenie powiatu hajnowskiego.

 

Przewodniczący Komisji podziękował Panu Wicestaroście za pomoc finansową, jakiej udziela powiat na organizację imprez sportowych, których w ciągu roku jest organizowanych około 50.

 

Radni więcej uwag i pytań nie zgłosili.

 

Komisja zapoznała się i przyjęła informację w zakresie sportu, kultury i turystyki na terenie powiatu hajnowskiego.

 

Do punktu 2-go:

 

 

 

W powyższym punkcie Pani Irena Augustyniak przedstawiła informację o stanie sanitarnym powiatu. Pani Irena Augustyniak zwróciła się z prośbą do radnych, żeby w przyszłym roku Rada Powiatu powyższą informacje omawiała na początku roku.

 

Przewodniczący Komisji powiedział, że powyższa sugestia zostanie wzięta pod uwagę podczas ustalania tematów do planu pracy Rady na 2008r.

 

Radna Helena Sapieszko zapytała, czy była badana woda w Kryniczce.

 

Pani Irena Augustyniak powiedziala, że woda w Kryniczce jest badana każdego roku. W tym roku była badana kilka razy, gdyż za każdym razem wychodziła zła jakość mikrobiologiczna. Do dzisiaj nie jest wiadomo czym to było spowodowane i dlatego jest wywieszona tabliczka, ze woda nie nadaje się do picia.

 

Radni nie zgłosili więcej pytań i uwag.

 
 

Komisja zapoznała się i przyjęła informację o stanie sanitarnym powiatu.

 


 
 
 

Do punktu 3-go:

 


 

 

 

Pan Przewodniczący zaproponował członkom Komisji zapoznanie się z projektami uchwał na VIII sesję Rady Powiatu.

 
 

Członkowie Komisji wniosek zaakceptowali jednogłośnie.

  1. Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2007r.

Skarbnik Powiatu Pani Aniela Majewska przedstawiła projekt uchwały w powyższej sprawie.

 

Radni nie zgłosili pytań i uwag.

 

Komisja jednogłośnie ( wszyscy „za’) zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.

  1. Projekt uchwały w sprawie przyjęcia „Programu współpracy Powiatu Hajnowskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w 2008r.”

Pan Włodzimierz Pietruczuk – naczelnik wydziału spraw społecznych omówił projekt uchwały w powyższej sprawie. Pan naczelnik powiedział, że projekt uchwały był konsultowany z Radą Organizacji Pozarządowych i Rada ta zasugerowała, żeby dokonać niewielkich zmian w uchwale polegających na:

 

- rozszerzeniu zapisu w rubryce DZIAŁANIE w obszarze KULTURA FIZYCZNA I SPORT poprzez dopisanie słowa „rekreacyjnych”. Pełna nazwa tego działania brzmiałaby: „Organizacja imprez sportowo – rekreacyjnych”;

 

- dodaniu drugiego działania w obszarze TRANSPORT ZBIOROWY I DROGI PUBLICZNE. Pełna nazwa tego drugiego działania brzmiałaby: „ Organizacja przedsięwzięć mających na celu promocje i poprawie jakości transportu drogowego i kolejowego na terenie powiatu.”

 

W wyniku przeprowadzonego głosowania powyższe poprawki zostały przyjęte jednogłośnie ( wszyscy „za”)

 

Radni nie zgłosili pytań i uwag.

 
 

Komisja jednogłośnie ( wszyscy „za’) zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.

  1. Projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Kwidzyńskiego.

Wicestarosta Hajnowski Pan Jerzy Sirak omówił projekt uchwały w powyższej sprawie.

 

W wyniku przeprowadzonej dyskusji Komisja zaproponowała 5 tys. zł pomocy finansowej dla poszkodowanego powiatu.

 

Radni nie zgłosili pytań i uwag.

 
 
 
 

Komisja jednogłośnie ( wszyscy „za”) zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.

 


 

Do punktu 5-go:

 


 
 

W sprawach różnych nie poruszono żadnych tematów.

 


 

W związku z wyczerpaniem się porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.

 


 

Protokołowała                                            Przewodniczył

 


 

Violetta Miniuk                                           Andrzej Skiepko

 


 

Protokół Nr 5/07
z posiedzenia Komisji Spraw Społecznych
w dniu 27 sierpnia 2007r.

Obrady Komisji otworzył Przewodniczący Komisji Pan Andrzej Skiepko. W obradach udział wzięło 7 członków Komisji ( radni: K.Petruk, L.Małaszewski, M.Pietkiewicz byli nieobecni; lista obecności w załączeniu).
Ponadto w obradach Komisji udział wzięli:
- Pani Aniela Majewska – Skarbnik Powiatu;
- Pan Paweł Szymaniuk – kierownik PCPR;
- Pan Włodzimierz Pietruczuk – naczelnik wydziału spraw społecznych;
- Pan Włodzimierz Pietroczuk – Starosta Hajnowski;
- Barbara Dmitruk – inspektor z wydziału promocji.


Przewodnicząca Komisji przedstawiła następujący porządek obrad Komisji:
1. Ocena działalności dydaktyczno – wychowawczej i organizacyjno – ekonomicznej szkół i placówek oświatowych powiatu hajnowskiego.
2. Sprawozdanie z realizacji programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2006r.
3. Informacja na temat programów realizowanych ze środków UE przez powiat i jednostki podległe.
4. Zaopiniowanie projektów uchwał na VII sesję Rady Powiatu.
5. Sprawy różne.

Do tak przedstawionego porządku obrad członkowie Komisji uwag nie wnieśli. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie ( wszyscy „za”).
Protokół z poprzedniego posiedzenia Komisji został przyjęty jednogłośnie ( wszyscy „za”).

Do punktu 1-go:

W powyższym punkcie Komisja zapoznała się z informacją o działalności dydaktyczno – wychowawczej i organizacyjno – ekonomicznej szkół i placówek oświatowych powiatu hajnowskiego. Informacje przedstawił Pan Włodzimierz Pietruczuk – naczelnik wydziału spraw społecznych.
Radny Lech Jan Michalak zapytał, dlaczego remont kuchni i hali sportowej w ZSO rozpocznie się dopiero we wrześniu.
Pan Włodzimierz Pietruczuk powiedział, że wyszło tak niekorzystnie, bo do pierwszego przetargu nikt nie przystąpił i dopiero w drugim przetargu zgłosiła się firma. Remont ten będzie trwał do końca października.
Starosta Hajnowski Pan Włodzimierz Pietroczuk powiedział, że zależałoby Zarządowi Powiatu o opinię nt. przewidywanych przedsięwzięć, które mogłyby poprawić sytuacje finansowa w oświacie. Zdaniem Pana Starosty należałoby ograniczyć deficyt w oświacie, ale analizując dane demograficzne można wywnioskować, ze ta sytuacja jeszcze bardziej może się pogłębiać, bo ilość uczniów będzie spadać, a koszt stałe utrzymania szkół rosną.
Radni więcej uwag i pytań nie zgłosili.
Komisja zapoznała się i przyjęła ( w wyniku przeprowadzonego głosowania wszyscy byli „za”) informację o działalności dydaktyczno – wychowawczej i organizacyjno – ekonomicznej szkół i placówek oświatowych powiatu hajnowskiego.

Do punktu 2-go:

W powyższym punkcie naczelnik wydziału spraw społecznych Pan Włodzimierz Pietruczuk przedstawił radnym sprawozdanie z realizacji programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2006r.
Radni nie zgłosili żadnych pytań.
Komisja zapoznała się i przyjęła ( w wyniku przeprowadzonego głosowania wszyscy byli „za”) sprawozdanie z realizacji programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2006r.


Do punktu 3-go:

W powyższym punkcie Komisja zapoznała się i przyjęła ( w wyniku przeprowadzonego głosowania wszyscy byli „za”) informację na temat programów realizowanych ze środków UE przez powiat i jednostki podległe. Informację przedstawiła Pani Barbara Dmitruk z Wydziału Promocji.
Starosta Hajnowski Pan Włodzimierz Pietroczuk zwrócił radnym uwagę na ostatni zapis w przedstawionej informacji, który informuje o tym, że powiat pozyskał około 6 mln zł, co w skali budżetu powiatu stanowi duży zastrzyk pieniężny.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.

Do punktu 4-go:



Pan Przewodniczący zaproponował członkom Komisji zapoznanie się z projektami uchwał na VII sesję Rady Powiatu.
Członkowie Komisji wniosek zaakceptowali jednogłośnie.

1) Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2007r.
Skarbnik Powiatu Pani Aniela Majewska przedstawiła projekt uchwały w powyższej sprawie. Pani Skarbnik powiedziała, że podczas sesji Zarząd Powiatu zgłosi autokorektę dotyczącą przesunięcia środków na remont kuchni w ZSO.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja jednogłośnie ( wszyscy „za’) zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.
2) Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w statucie Powiatu Hajnowskiego.
Starosta Hajnowski przedstawił powyższy projekt uchwały.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja jednogłośnie ( wszyscy „za’) zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.

3) Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr III/3/98 Rady Powiatu Hajnowskiego z dnia 29 grudnia 1998r. w sprawie powołania Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.
Pan Paweł Szymaniuk omówił powyższy projekt uchwały.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja jednogłośnie ( wszyscy „za’) zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.
4) Projekt uchwały w sprawie podziału środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2007r.
Pan Paweł Szymaniuk omówił powyższy projekt uchwały.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja jednogłośnie ( wszyscy „za’) zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.

Do punktu 5-go:

W sprawach różnych nie poruszono żadnych tematów.


W związku z wyczerpaniem się porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.

Protokołowała                         Przewodniczył


Violetta Miniuk                         Andrzej Skiepko



Protokół Nr 4/07
z posiedzenia Komisji Spraw Społecznych
w dniu 26 czerwca 2007r.

Obrady Komisji otworzył Przewodniczący Komisji Pan Andrzej Skiepko. W obradach udział wzięło 8 członków Komisji ( lista obecności w załączeniu, Wicestarosta Hajnowski Pan Jerzy Sirak, radna Helena Sapieszko byli nieobecni).
Ponadto w obradach Komisji udział wzięli:
- Pan Włodzimierz Pietroczuk – Starosta Hajnowski;
- Pani Aniela Majewska – Skarbnik Powiatu;
- Pan Paweł Szymaniuk – kierownik PCPR;
- Pani Zenaida Kiedyś – dyrektor Powiatowego Ośrodka Wsparcia;
- Pan Mikołaj Golonko – dyrektor DPS w Białowieży;
- Pan Michał Bajko – kierownik Warsztatów Terapii Zajęciowej;
- Pan Roman Szpakowicz – dyrektor Domu Dziecka w Białowieży;
- Pan Grzegorz Tomaszuk – dyrektor SP ZOZ;
- Maria Owerczuk – Sekretarz Powiatu.

Przewodniczący Komisji przedstawił następujący porządek obrad Komisji:
1. Informacja o realizacji zadań powiatowych wynikających z ustawy o pomocy społecznej z uwzględnieniem działalności Domu Pomocy Społecznej, Domu Dziecka, Powiatowego Ośrodka Wsparcia i Warsztatów Terapii Zajęciowej.
2. Informacja o działalności SP ZOZ w Hajnówce ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji ekonomicznej SP ZOZ.
3. Informacja o działalności Rady Społecznej SP ZOZ.
4. Zaopiniowanie projektów uchwał na VI sesję Rady Powiatu.
5. Sprawy różne.

Do tak przedstawionego porządku obrad członkowie Komisji uwag nie wnieśli. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie ( wszyscy „za”).
Protokół z poprzedniego posiedzenia Komisji został przyjęty jednogłośnie ( wszyscy „za”).

Do punktu 1-go:

W powyższym punkcie Komisja zapoznała się z informacją o realizacji zadań powiatowych wynikających z ustawy o pomocy społecznej z uwzględnieniem działalności Domu Pomocy Społecznej, Domu Dziecka, Powiatowego Ośrodka Wsparcia i Warsztatów Terapii Zajęciowej.
Radni nie zgłosili uwag i pytań.
Komisja zapoznała się i przyjęła informację o realizacji zadań powiatowych wynikających z ustawy o pomocy społecznej z uwzględnieniem działalności Domu Pomocy Społecznej, Domu Dziecka, Powiatowego Ośrodka Wsparcia i Warsztatów Terapii Zajęciowej.

Do punktu 2-go:

W powyższym punkcie dyrektor SP ZOZ Pan Grzegorz Tomaszuk przedstawił radnym informację o działalności SP ZOZ w Hajnówce ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji ekonomicznej SP ZOZ.
Radni nie zgłosili żadnych pytań.
Komisja zapoznała się i przyjęła informację o działalności SP ZOZ w Hajnówce ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji ekonomicznej SP ZOZ.

Do punktu 3-go:

W powyższym punkcie Komisja zapoznała się z informacją o działalności Rady Społecznej SP ZOZ.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.

Do punktu 4-go:

Pan Przewodniczący zaproponował członkom Komisji zapoznanie się z projektami uchwał na VI sesję Rady Powiatu.
Członkowie Komisji wniosek zaakceptowali jednogłośnie.

1) Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2007r.
Skarbnik Powiatu Pani Aniela Majewska przedstawiła projekt uchwały w powyższej sprawie.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja jednogłośnie ( wszyscy „za’) zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.


2) Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXIII/138/05 Rady Powiatu Hajnowskiego z dnia 25 lutego 2005r. w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie rachunku dochodów własnych w Domu Pomocy Społecznej w Białowieży.

Pani Aniela Majewska przedstawiła projekt uchwały w powyższej sprawie.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja zapoznała się z projektem uchwały i jednogłośnie ( wszyscy „za”) pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

3) Projekt uchwały w sprawie podziału środków PFRON na 2007r.

Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w powyższej sprawie.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja zapoznała się z projektem uchwały i jednogłośnie ( wszyscy „za”) pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
4) Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zakup tomografu komputerowego.
Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w powyższej sprawie.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja zapoznała się z projektem uchwały i jednogłośnie ( wszyscy „za”) pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

5) Projekt uchwały w sprawie utworzenia Powiatowego Funduszu Stypendialnego im. prof. Simony Kossak oraz regulaminu przyznawania stypendiów dla uczniów szkół średnich kończących się maturą.
Starosta Hajnowski Pan Włodzimierz Pietroczuk omówił powyższy projekt uchwały. Pan Starosta poinformował, że na Komisji Budżetu zaproponowano, żeby obniżyć średnią ocen do 5,0. Radni wyrazili zgodę na powyższe.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja zapoznała się z projektem uchwały i jednogłośnie ( wszyscy „za”) pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Do punktu 4-go:

W sprawach różnych poruszono następujące tematy:
1. Sekretarz Powiatu Pani Maria Owerczuk poinformowała o propozycji zakupu dla wszystkich radnych laptopów, co umożliwiłoby sprawniejsze i bardzie oszczędne przekazywanie drogą elektroniczną materiałów radnym na sesje i komisje.
Radni pozytywnie ustosunkowali się do powyższej propozycji.

W związku z wyczerpaniem się porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.

Protokołowała Przewodniczył

Violetta Miniuk Andrzej Skiepko


Protokół Nr 3/07
z posiedzenia Komisji Spraw Społecznych
w dniu 24 kwietnia 2007r.

Obrady Komisji otworzył Przewodniczący Komisji Pan Andrzej Skiepko. W obradach udział wzięło 9 członków Komisji ( lista obecności w załączeniu, Wicestarosta Hajnowski Pan Jerzy Sirak był nieobecny).
Ponadto w obradach Komisji udział wzięli:
- Pan Włodzimierz Pietroczuk – Starosta Hajnowski;
- Pan Marek Roszczenko – zastępca dyrektora PUP w Hajnówce;
- Pani Aniela Majewska – Skarbnik Powiatu;
- Pan Włodzimierz Pirtruczuk – naczelnik wydziału spraw społecznych.

Przewodniczący Komisji przedstawił następujący porządek obrad Komisji:
1. Informacja o sytuacji na lokalnym rynku pracy oraz formach przeciwdziałania bezrobociu z uwzględnieniem zadań realizowanych przez Powiatową Radę Zatrudnienia.
2. Polityka prozdrowotna w powiecie hajnowskim.
3. Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu powiatu za 2006r.
4. Zaopiniowanie projektów uchwał na V sesję Rady Powiatu.
5. Sprawy różne.

Do tak przedstawionego porządku obrad członkowie Komisji uwag nie wnieśli. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie ( wszyscy „za”).
Protokół z poprzedniego posiedzenia Komisji został przyjęty jednogłośnie ( wszyscy „za”).

Do punktu 1-go:

W powyższym punkcie Pan Marek Roszczenko przedstawił informację o sytuacji na lokalnym rynku pracy oraz formach przeciwdziałania bezrobociu z uwzględnieniem zadań realizowanych przez Powiatową Radę Zatrudnienia.
Radny Mirosław Pietkiewicz zapytał, ilu bezrobotnych wyjechało za granicę do pracy.
Pan Marek Roszczenko powiedział, ze nie ma takiej możliwości, żeby to sprawdzić. Pan Roszczenko powiedział, że za pośrednictwem Powiatowego Urzędu Pracy tez bezrobotni wyjeżdżają za granicę i w kwietniu br. takich osób było 17.
Więcej pytań nie zadano.
Komisja zapoznała się i przyjęła jednogłośnie ( wszyscy „za”) informację o sytuacji na lokalnym rynku pracy oraz formach przeciwdziałania bezrobociu z uwzględnieniem zadań realizowanych przez Powiatową Radę Zatrudnienia.

Do punktu 2-go:
W powyższym punkcie Pan Włodzimierz Pietruczuk przedstawił politykę prozdrowotną w powiecie hajnowskim ( informacja w zał.).
Radni nie zgłosili żadnych pytań.
Komisja zapoznała się i przyjęła jednogłośnie ( wszyscy „za”) politykę prozdrowotną w powiecie hajnowskim.

Do punktu 3-go:
W powyższym punkcie Starosta Hajnowski Pan Włodzimierz Pietroczuk przedstawił sprawozdanie z wykonania budżetu za 2006r.
Przewodniczący Komisji powiedział, że jest członkiem Komisji Rewizyjnej, która na swoim posiedzeniu pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie z wykonanie budżetu.
Radni nie zgłosili żadnych pytań.
Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie sprawozdanie z wykonania budżetu powiatu za 2006r.
W wyniku przeprowadzonego głosowania radni większością głosów pozytywnie zaopiniowali sprawozdanie z wykonania budżetu za 2006r.
Wyniki głosowania:
8 głosów „za”
0 głosów „przeciw”
1 głos „wstrzymujący się” ( r. L.J.Michlak)

Do punktu 4-go:

Pan Przewodniczący zaproponował członkom Komisji zapoznanie się z projektami uchwał na V sesję Rady Powiatu.
Członkowie Komisji wniosek zaakceptowali jednogłośnie.

1) Projekt uchwały w sprawie uchwalenia Powiatowego programu promocji zatrudnienia oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy na lata 2007-2010.
Pan Marek Roszczenko przedstawił projekt uchwały w powyższej sprawie.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja jednogłośnie ( wszyscy „za’) zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.

2) Projekt uchwały w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu powiatu oraz informacji o wykonaniu planu finansowego SP ZOZ za I półrocze.
Skarbnik Powiatu Pani Aniela Majewska przedstawiła projekt uchwały w powyższej sprawie.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja zapoznała się z projektem uchwały i większością głosów, przy 1 głosie wstrzymującym się ( r. L.J.Michalak) pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

3) Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr IV/21/07 Rady Powiatu Hajnowskiego z dnia 22 lutego 2007r. w sprawie ustalenia regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatku za wysługę lat, funkcyjnego, motywacyjnego, za warunki pracy, nagród ze specjalnego funduszu nagród oraz regulaminu określającego szczegółowy sposób obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i za godziny doraźnych zastępstw na 2007r.
Pan Włodzimierz Pietruczuk przedstawił projekt uchwały w powyższej sprawie.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja zapoznała się z projektem uchwały i jednogłośnie ( wszyscy „za”) pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

4) Projekt uchwały w sprawie likwidacji w Szkole Policealnej oraz w Szkole Policealnej dla Dorosłych kierunku kształcenia w zawodzie technik obsługi turystycznej.

Pan Włodzimierz Pietruczuk przedstawił projekt uchwały w powyższej sprawie.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja zapoznała się z projektem uchwały i jednogłośnie ( wszyscy „za”) pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

5) Projekt uchwały w sprawie powołania Rady Społecznej SP ZOZ.

Przewodniczący Komisji powiedział, że przedstawiciel Rady Powiatu do Rady Społecznej musi zostać wybrany spośród składu Komisji Spraw Społecznych. Przewodniczący Komisji zaproponował kandydaturę radnej Heleny Sapieszko.
Radna Helena Sapieszko wyraziła zgodę na wybranie Jej do składu Rady Społecznej SP ZOZ.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja zapoznała się z projektem uchwały i jednogłośnie ( wszyscy „za”) pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

6) Projekt uchwały w sprawie deklaracji intencji dofinansowania w 2008 roku przedsięwzięć Gminy Miejskiej Hajnówka w ramach programu INTERREG IIIA dotyczących opracowania dokumentacji technicznej przebudowy dróg – ulic Targowa, Dolna, Prosta, Oddolna, Ks. Antoniego Dziewiatowskiego.

Starosta Hajnowski Pan Włodzimierz Pietroczuk omówił powyższy projekt uchwały.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja zapoznała się z projektem uchwały i jednogłośnie ( wszyscy „za”) pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

7) Projekt uchwały w sprawie deklaracji intencji finansowania w 2008 roku przedsięwzięć w ramach projektu „Zwiększenie dostępności obszarów transgranicznych poprzez przebudowę systemu komunikacyjnego Powiatu Hajnowskiego”
Starosta Hajnowski Pan Włodzimierz Pietroczuk omówił powyższy projekt uchwały.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja zapoznała się z projektem uchwały i jednogłośnie ( wszyscy „za”) pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
8) Projekt uchwały w sprawie powołania Powiatowej Komisji w Hajnówce do spraw referendum wojewódzkiego w sprawie przebiegu obwodnicy Augustowa.
Starosta Hajnowski Pan Włodzimierz Pietroczuk omówił powyższy projekt uchwały.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja zapoznała się z projektem uchwały i jednogłośnie ( wszyscy „za”) pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Do punktu 5-go:

W sprawach różnych nie poruszono żadnych tematów.

W związku z wyczerpaniem się porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.

Protokołowała Przewodniczył

Violetta Miniuk Andrzej Skiepko


Protokół Nr 2/07
z posiedzenia Spraw Społecznych
w dniu 13 lutego 2007r.

Obrady Komisji otworzył Przewodniczący Komisji Pan Andrzej Skiepko. W obradach udział wzięło 10 członków Komisji ( lista obecności w załączeniu).
Ponadto w obradach Komisji udział wzięli:
- Pani Aniela Majewska – Skarbnik Powiatu;
- Pan Grzegorz Tomaszuk – dyrektor SP ZOZ.

Przewodniczący Komisji przedstawił następujący porządek obrad Komisji:
1. Zaopiniowanie projektu budżetu powiatu na 2007r.
2. Zaopiniowanie projektów uchwał na IV sesję Rady Powiatu.
3. Sprawy różne.

Do tak przedstawionego porządku obrad członkowie Komisji uwag nie wnieśli. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie ( wszyscy „za”).
Protokół z poprzedniego posiedzenia Komisji został przyjęty jednogłośnie ( wszyscy „za”).

Do punktu 1-go:

W powyższym punkcie Przewodniczący Komisji zwrócił się do Pani Skarbnik o przedstawienie projektu budżetu na 2007r.
Skarbnik Powiatu Pani Aniela Majewska zabierając głos, powiedziała, cytuję: „ Budżet powiatu po dokonanych zmianach wynosi – dochody budżetu – 29.889.805 zł, wydatki – 31.002.405 zł. Deficyt, który wynika z różnicy wynosi 1.112.600 zł. Tutaj zgodnie z propozycją Zarządu Powiatu proponuje się pokryć ten deficyt z kredytu w takiej wysokości oraz zaciągnąć kredyt na spłatę starych zobowiązań z tytułu zaciągniętych już wcześniej kredytów. Planuje się utrzymać rezerwę w wysokości 214.526 zł.
Ja może tutaj kilka słów powiem w szczególności o niektórych sprawach. Zacznę od oświaty. Wydatki na oświatę znajdują się w dwóch rozdziałach. Praktycznie wydatki, które są zaplanowane na oświatę jest to kwota 11.381.031 zł i jest ona zaplanowana na poziomie subwencji oświatowej. Z tego wynika, że te wydatki nie będą wystarczające w tym roku. Wzorem lat poprzednich brakuje nam środków na oświatę. Także trzeba się spodziewać, że w ciągu roku trzeba będzie myśleć, żeby uzupełniać środki, a o ile, to czas pokaże. W 2006r. zostały uzupełnione środki na około 1 mln zł.
Następna sprawa- ochrona zdrowia. Na ochronę zdrowia za dużo środków nie ma, chociaż jest tu spora kwota, ale w większości dotyczy ona składek na ubezpieczenie zdrowotne osób bez prawa do zasiłku. Są to składki płacone przez Powiatowy Urząd Pracy. Otrzymujemy na to dotację celową. Są tu także składki zdrowotne dla wychowanków Domu Dziecka.
Kwota dotycząca promocji zdrowia – 51 tys. zł jest na takim samym poziomie, jak w latach poprzednich.
Pomoc społeczna – w tym dziale mamy takie zadania, jak Dom Dziecka, który jest w 100% finansowany ze środków własnych powiatu, a kiedyś na to była dotacja celowa. Jest tu także Dom Pomocy Społecznej i finansowanie pensjonariuszy, którzy przebywają w DPSie – w części na to jest dotacja celowa i jest ona uzależniona od ilości pensjonariuszy „starych”, gdzie decyzje były wydane przed 2003r. i na nich dostajemy dotację celową, a pozostałych musimy finansować ze środków własnych powiatu.
Powiatowy Ośrodek Wsparcia – jest to zadanie zlecone dla powiatu i tutaj praktycznie te 655 tys. zł, które otrzymujemy od Wojewody jest wystarczające.
Rodziny zastępcze- 1 mln zł. Na terenie powiatu jest wiele rodzin zastępczych. W tej chwili jest to zadanie własne powiatu i finansowane ze środków własnych powiatu.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie – też jest finansowane ze środków własnych powiatu, nie otrzymujemy na to dotacji.
Zespół ds. Orzekania o Stopniu Niepełnosprawności – tutaj jest zapisana kwota 47.000 zł. Jest to zadanie zlecone dla powiatu, z tym, że jest jeden problem, który występuje corocznie. Kwota, którą Wojewoda nam przekazuje jest niewystarczająca, żeby utrzymać ten zespół, ponieważ spraw tego typu jest bardzo dużo – w zasadzie z roku na rok ich ilość wzrasta, a dotacja nie. Trzeba się liczyć z tym, że w ciągu roku trzeba będzie dołożyć około 15 tys. zł, ale to czas pokaże ile będzie orzeczeń. Lekarze, którzy pracują w tych zespołach skarżą się, że stawki, które są dotychczas utrzymywane za orzecznictwo są zbyt niskie.
Powiatowy Urząd Pracy – praktycznie jest on finansowany ze środków własnych powiatu, chociaż kiedyś był finansowany dotacją celową. W tych środkach na PUP nie ma zasiłków.
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego i kultura fizyczna i sport – tu są kwoty niewielkie rezerwowane na wydatki, ponieważ w powiecie nie mamy żadnych jednostek organizacyjnych, które prowadziłyby statutową działalność w tym zakresie. W zasadzie wydatki ograniczają się do zlecenia drobnych zadań stowarzyszeniom i fundacjom lub też zakup drobnych nagród.
Niestety sytuacja finansowa powiatu nie jest zbyt ciekawa. Te kredyty, które były dotychczas zaciągane, to w części na pewno dotyczą oświaty, a tutaj niewiele da się zrobić, bo szkołom trzeba pieniądze dać na utrzymanie.”
Przewodniczący Komisji zabierając głos, powiedział, cytuję: „ Ostatnio w radio słyszałem o propozycji likwidacji Domów Dziecka kosztem rodzin zastępczych. Jak to się ma koszt utrzymania dziecka w Domu Dziecka i w rodzinach zastępczych. Czy to nadal jest zadanie powiatu, czy to na to jest dotacja celowa.”
Wicestarosta Hajnowski Pan Jerzy Sirak zabierając głos, powiedział, cytuję: „ W przeszłości to była dotacja, a dzisiaj nie ma dotacji i te zadania musimy finansować ze środków własnych. Gdybyśmy przeliczyli koszt utrzymania i dofinansowania dziecka w rodzinie zastępczej to on jest dużo niższy niż w Domu Dziecka, no ale nie wszystkie dzieci możemy umieścić w rodzinach zastępczych, chociaż powinniśmy się cieszyć z tego, że stosunkowo dużo dzieci jest u nas w rodzinach zastępczych. Wydaje mi się osobiście, że jednak rodzina zastępcza jest w stanie zapewnić dziecku zbliżone warunki do domowych, do rodzinnych, czego w Domu Dziecka, pomimo najszczerszych chęci i starań nie da się tego zrobić. Tych dzieci w rodzinach zastępczych mamy około 80. W dużej mierze są to dzieci, które są w rodzinach spokrewnionych, ale od pewnego czasu, po szkoleniach dla rodzin, które w naszym powiecie zorganizowaliśmy, mamy już rodziny, które prowadzą rodziny zastępcze dla dzieci niespokrewnionych. Mamy dwie rodziny, które są rodzinami zastępczymi zawodowymi – w Hajnówce i Narewce.”
Radny Andrzej Downarowicz zabierając głos, powiedział, cytuję:” Wniosek taki mi się nasuwa, że szkoda Panie Starosto, że tego entuzjazmu Pana, Ci którzy te dzieci wychowują w tych rodzinach, to nie popierają, bo te pieniądze, które dostają, to są łzy, nie pieniądze. Zgadzam się z Panem w zupełności, że faktycznie utrzymanie dziecka w Domu Dziecka, a w zawodowych rodzinach zastępczych to jest przepaść wręcz. Także miał Pan mi jeszcze powiedzieć jaki jest koszt i o ile zostały podniesione pobory dla tych ludzi.”
Wicestarosta Hajnowski Pan Jerzy Sirak zabierając głos, powiedział, cytuję: „Ja nie podzielam stanowiska kolegi radnego jeżeli chodzi o te pieniądze. Ja myślę, że w wielu rodzinach nie ma takich dochodów na 1 członka rodziny, jaki jest w rodzinach zastępczych. Jeżeli chodzi akurat o te rodzinę zastępczą, o której Pan mówi, to na dzień dzisiejszy to wynagrodzenie zasadnicze jest na poziomie 950 zł, ale oprócz tego jest dofinansowanie na każde dziecko w rodzinie. Jeżeli chodzi o rodzinę Państwa Tylów, bo o tej rodzinie zapewne Pan myśli, to nasze dofinansowanie miesięczne na dzień dzisiejszy dla tej rodziny to jest powyżej 6 tys. zł. Proszę ocenić, czy to jest mało, czy to jest dużo.”
Radny Andrzej Downarowicz zabierając głos, powiedział, cytuję: „Ja tylko stwierdzę jedno i to jest prawda, że generalnie wynagrodzenie takiej rodziny wynosi 1500 zł. nie mniej. Natomiast proszę zwrócić uwagę na dysproporcje u nas, gdzie jest 950 zł. Wydaje mi się, że tym ludziom, oprócz tego, że należy się im naprawdę pokłon, że chcą się czymś takim zajmować, czyli prowadzeniem takiego domu, że powinniśmy wszystko zrobić, żeby jakoś im pomóc. A jeszcze miał mi Pan powiedzieć, jak wysoko zostały podniesione pobory tej rodziny. Tata tej rodziny, której nazwisko Pan wymienił, do mnie z tym problemem przychodził.”
Wicestarosta Hajnowski Pan Jerzy Sirak zabierając głos, powiedział, cytuję: „W stosunku do ubiegłego roku to jest nieznaczne zwiększenie wynagrodzenia o 50 zł. Ale ogólnie musimy porównywać to do realiów naszego powiatu, bo przecież nie będziemy porównywać do najbogatszych powiatów w Polsce.”
Radny Andrzej Downarowicz zabierając głos, powiedział, cytuję: „Generalnie powiaty płacą 1500 zł i to wcale nie są najbogatsze powiaty. Natomiast u nas o 600 zł mniej. Ja proponowałbym, żeby te kwestię przemyśleć i w jakiś sposób pomóc tej rodzinie.”
Wicestarosta Hajnowski Pan Jerzy Sirak zabierając głos, powiedział, cytuję: „Ja jeszcze raz mówię, jaka jest łączna kwota dofinansowania dla tej rodziny. Biorąc pod uwagę sytuację finansową naszego powiatu, to nie jest to mało. 950 zl to jest wynagrodzenie dla ojca, który zrezygnował z pracy zawodowej i zajmuje się tymi dziećmi. Łączne finansowanie z naszej strony na tę rodzinę to jest powyżej 6000 zł.”
Radna Helena Sapieszko zapytała, ile dzieci jest w tej rodzinie.
Radny Andrzej Downarowicz powiedział, że w tej rodzinie jest pięcioro dzieci, ale o tym radna powinna wiedzieć, bo jest sąsiadką tej rodziny.
Radna Helena Sapieszko zabierając głos, powiedziała, cytuję: „ Tak, ale znam też rodziny, które mają pięcioro dzieci i gdzie matka ma 600 zł. Trzeba na to patrzeć bardzo obiektywnie. Pan Tyl jest bardzo pracowity, podwórko u nich jest bardzo zadbane.”
Radny Andrzej Downarowicz zabierając głos, powiedział, cytuję: „Ale ja mówię w odniesieniu do tych zawodowych rodzin zastępczych w porównaniu z Domem Dziecka. Tam utrzymanie jednego dziecka oscyluje w granicach 2,5 – 3 tys. zł. A Dom Dziecka nie zapewni tyle czułości, takiego właściwego wychowania, wsparcia, miłości niż taka rodzina zastępcza. Generalnie jest trend, żeby odchodzić od Domów Dziecka, od tych zbiorowisk, a właśnie w miarę możliwości takie dzieci kierować do rodzin zastępczych.”
Radna Helena Sapieszko zabierając głos, powiedziała, cytuję: „A dlaczego Pan Tyl zrezygnował z pracy, przecież pracował u Pana Martyniuka.”
Radny Andrzej Downarowicz powiedział, że o to trzeba Pana Tyla zapytać.
Radna Helena Sapieszko powiedziała, że jeżeli jest za mało pieniędzy, to ojciec rodziny mógłby pracować.
Radny Andrzej Downarowicz powiedział, że na pewno na ten cel tych pieniędzy jest za mało.
Wicestarosta Hajnowski Pan Jerzy Sirak powiedział, że w sumie ta rodzina dostaje 6 tys. zł, z tym, że w tej rodzinie jest tylko jedno dziecko z powiatu hajnowskiego.
Radny Andrzej Downarowicz powiedział, że jest to rodzina zawodowa i ten tata podjął się tego zawodu.
Wicestarosta Hajnowski Pan Jerzy Sirak zabierając głos, powiedział, cytuję: „ Na każde dziecko w tej rodzinie jest ustalona stawka, a pobory tego pana są stałe i są określane umową cywilnoprawną. Też musimy być realistami, bo musimy mieć pieniądze na dofinansowanie każdego dziecka w rodzinie zastępczej, a tych dzieci mamy około 80.”
Radny Andrzej Downarowicz zapytał, czy ta kwota 950 zł to jest brutto, czy netto.
Wicestarosta Hajnowski Pan Jerzy Sirak powiedział, że jest to kwota netto. Razem na 2007r. ta rodzina otrzyma 72 tys. zł.”
Radny Andrzej Downarowicz powiedział, że ten Pan mówił, że otrzymuje na rękę 600 zł rękę.
Wicestarosta Hajnowski Pan Jerzy Sirak zabierając głos, powiedział, cytuję: „Na pewno, gdyby były pieniądze, to jest uzasadnienie do tego, żeby dla takich ludzi to wynagrodzenie zwiększyć.”
Radny Andrzej Downarowicz zabierając głos, powiedział, cytuję: „ Być może gdzieś jest jakieś przekłamanie, bo on przekonywał mnie, że ma 600 zł.”
Wicestarosta Hajnowski Pan Jerzy Sirak zabierając głos, powiedział, cytuję: „Ja nie kwestionuję tego, że może to jest za mało, ale jak na warunki hajnowskie to nie są takie małe pieniądze. On dostaje na dzieci 4864 zł i dodatkowo 950 zł wynagrodzenia.”
Radni więcej pytań i uwag nie zgłosili.
Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie projekt budżetu powiatu na 2007r.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt budżetu powiatu na 2007r.
Wyniki głosowania:
7 głosów „za”
1 głos „przeciw” ( r. A.Downarowicz)
2 głosy „wstrzymujące się” (r.L.J.Michalak, r. K.Petruk)

Do punktu 2-go:

Pan Przewodniczący zaproponował członkom Komisji zapoznanie się z projektami uchwał na IV sesję Rady Powiatu.
Członkowie Komisji wniosek zaakceptowali jednogłośnie.

1) Projekt uchwały w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej przystąpienia SP ZOZ w Hajnówce do projektu „Budowa systemu badań diagnostycznych na odległość przy użyciu środków teleinformatycznych oraz medycznej platformy edukacyjno – informatycznej” oraz zabezpieczenia środków finansowych na udział własny w projekcie.
Pan Grzegorz Tomaszuk – dyrektor SP ZOZ zabierając głos, powiedział, cytuję: „ Chcę powiedzieć, że ubiegamy się o środki z Norweskiego Mechanizmu Finansowego i mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i ta sprawa była już rozpatrywana przez Radę Powiatu poprzedniej kadencji. W związku z tym, że zmienił się tytuł projektu oraz forma dofinansowania, to uznaliśmy, ze należy zasięgnąć opinii Wysokiej Rady. Jeżeli chodzi o samą ideę, to jesteśmy jednym spośród 7 szpitali, gdzie taki projekt będzie realizowany. Bielska Podlaskiego nie ma w tym projekcie, w miejsce Bielska wszedł szpital z Grajewa. Chodzi o to, żeby pozyskać znaczące kwoty, przede wszystkim na wymianę starych i zużytych rentgenów. Może u nas w szpitalu nie jest to największy problem, ale w innych szpitalach rentgeny są już bardzo stare. Część z tych środków będzie przeznaczona na badania profilaktyczne. 30% tej kwoty, którą otrzymamy musi być przeznaczona na profilaktykę. Nabór tych wniosków będzie trwał do 15 kwietnia my już mamy wszystko przygotowane i ten wniosek zostanie złożony. Jeżeli ten wniosek będzie pozytywnie zaopiniowany i otrzymamy środki, to inwestycja będzie realizowana w roku przyszłym. Także myślę, że nie będziemy angażowali środków powiatowych w tym roku. Zgodnie z przepisami, jeżeli organ założycielski dokłada środki na udział własny, to jest tylko 15%, natomiast jeżeli szpital przeznaczałby na to środki własne, to trzeba byłoby wyłożyć 40%. W uchwale napisaliśmy jak projekt będzie finansowany w poszczególnych latach. W naszym przypadku ta kwota projektu wyniesie 1.881.414 zł, z czego organ założycielski musiałby zarezerwować w 2008r. – 49.335 zł, w 2009r.- 167.857,65 zł, w 2010r. – 65.019,45zł. W tej sprawie jest pozytywna opinia Rady Społecznej SP ZOZ.”
Radny Mirosław Pietkiewicz zabierając głos, powiedział, cytuję: „ W uzasadnieniu jest napisane, że te środki na udział własny można pozyskać z Funduszu Ochrony Środowiska. Czy o te środki może wystąpić szpital samodzielnie, czy musi to być samorząd.”
Pan Grzegorz Tomaszuk – dyrektor SP ZOZ zabierając głos, powiedział, cytuję: „W uzasadnieniu uchwały zaznaczyłem, że powiat nie musiałby angażować własnych środków, ale może te środki pozyskać z Funduszu Ochrony Środowiska, gdyż projekt ten projekt związany jest z ochroną środowiska, bo likwidowane będą błony, a zostaną wprowadzone aparaty cyfrowe i elektronicznie będziemy mogli przekazywać informacje i wyniki badań.”
Wicestarosta Hajnowski Pan Jerzy Sirak zabierając głos, powiedział, cytuję: „ Wiadomo, że te środki z Funduszu Ochrony Środowiska możemy w części przeznaczyć z naszego Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska, ale możemy również zabiegać o środki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska.”
Radni pytań więcej nie zgłosili.
Komisja jednogłośnie ( wszyscy „za’) zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.

2) Projekt uchwały w sprawie ustalenia regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatku za wysługę lat, funkcyjnego, motywacyjnego, za warunki pracy, nagród ze specjalnego funduszu nagród oraz regulaminu określającego szczegółowy sposób obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i za godziny doraźnych zastępstw na 2007r.

Wicestarosta Hajnowski Pan Jerzy Sirak zabierając głos, powiedział, cytuję: „ Musimy ten regulamin ustalić co roku. Projekt regulaminu przesłaliśmy do organizacji związkowych działających we wszystkich naszych szkołach. Związki zawodowe miały swoje różne propozycje. W zdecydowanej większości te wszystkie propozycje związków zawodowych zostały uwzględnione i przekazaliśmy radnym projekt uchwały odpowiadający oczekiwaniom organizacji zawodowych. Może nie w 100%, ale w takim zakresie, że został przez te organizacje pozytywnie zaopiniowany.”
Radna Helena Sapieszko zabierając głos, powiedziała, cytuję: „ Dlaczego dodatek funkcyjny nie przysługuje w trakcie urlopu dla podratowania zdrowia.”
Wicestarosta Hajnowski Pan Jerzy Sirak zabierając głos, powiedział, cytuję: „W trakcie urlopu nauczyciel nie pełni funkcji, nie pracuje w szkole i dlatego nie ma dodatku funkcyjnego.”
Radny Krzysztof Petruk zabierając głos, powiedział, cytuję: „ Jak się kształtują tak realnie, jeżeli nie jest to tajemnicą, dodatki motywacyjne dla dyrektorów.”
Wicestarosta Hajnowski Pan Jerzy Sirak zabierając głos, powiedział, cytuję: „Jest zapis, że dodatek motywacyjny dla dyrektora nie może przekraczać 30% jego wynagrodzenia zasadniczego. Oczywiście wysokość dodatku motywacyjnego będzie zależał od możliwości finansowych budżetu powiatu. Generalnie obecny regulamin jest trochę korzystniejszy dla naszych nauczycieli. Jest jeszcze taka zmiana, że na dodatki motywacyjne przeznacza się 1% kwoty przeznaczonej na wynagrodzenia nauczycieli z wyłączeniem dyrektorów szkół. A więc dodatek motywacyjny dla dyrektorów szkół jest wyłączony z tej 1% puli środków.”
Radny Krzysztof Petruk zabierając głos, powiedział, cytuję: „Ale tak konkretnie, to ile dyrektor liceum dostaje dodatku motywacyjnego.”
Wicestarosta Hajnowski powiedział, że może pójść i sprawdzić.
Radny Krzysztof Petruk zabierając głos, powiedział, cytuję: „Bo czasami są piękne zapisy, ja mówię tu na swoim przykładzie, gdzie w Gminie Białowieża jest od 0%-20% i ja miałem 0%. Także chciałem się dowiedzieć, jak to się kształtuje u dyrektorów szkół średnich.”
Wicestarosta Hajnowski powiedział, że w powiecie tak nie jest. Pan Wicestarosta powiedział, że konkretnie na powyższe pytanie odpowie na sesji Rady Powiatu.
Radni nie zgłosili więcej pytań i uwag.
Komisja zapoznała się z projektem uchwały i jednogłośnie ( wszyscy „za”) pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

3) Projekt uchwały w sprawie powołania składu osobowego Komisji Rady Powiatu.
Przewodniczący Komisji odczytał skład Komisji, już po naniesionych zmianach.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja zapoznała się z projektem uchwały i jednogłośnie ( wszyscy „za”) pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

4) Projekt uchwały w sprawie uchwalenia planów pracy Komisji Rady Powiatu na 2007r.
Przewodniczący Komisji odczytał plan pracy Komisji Spraw Społecznych na 2007r.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja zapoznała się z projektem uchwały i jednogłośnie ( wszyscy „za”) pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.



5) Projekt uchwały w sprawie podziału środków PFRON na 2007r.

Wicestarosta Hajnowski zabierając głos w powyższej sprawie, powiedział, cytuję: „Wczoraj dostaliśmy wskaźniki z Peronu krajowego odnośnie budżetu na rok 2007 i w związku z tym przygotowaliśmy ten projekt wykorzystania środków w tym roku. Mamy prośbę do Rady, żeby przyjąć ten projekt uchwały na najbliższej sesji, żeby można było te środki uruchomić i żeby jak najszybciej służyły osobom z powiatu hajnowskiego. Generalnie ten budżet jest zbliżony kwotowo do budżetu z 2006r. Tam jest różnica rzędu 15.000 zł. Z naszej analizy wynika, że proponujemy tutaj te środki finansowe zbliżone do roku ubiegłego. Mamy też nadzieję, że w IV kwartale nastąpi zwiększenie środków i wówczas zwiększymy finansowanie w poszczególnych paragrafach tam, gdzie będą największe potrzeby.”
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja zapoznała się z projektem uchwały i jednogłośnie ( wszyscy „za”) pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Do punktu 3-go:

W sprawach różnych nie poruszono żadnych tematów.
W związku z wyczerpaniem się porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.

Protokołowała Przewodniczył

Violetta Miniuk Andrzej Skiepko


Protokół Nr 1/07
z posiedzenia Komisji Spraw Społecznych
w dniu 12 stycznia 2007r.

 

Obrady Komisji otworzył Przewodniczący Rady Powiatu Pan Sergiusz Kojło. W obradach udział wzięli wszyscy członkowie Komisji (lista obecności w załączeniu).

Przewodniczący Rady przedstawił następujący porządek obrad Komisji:
1. Ukonstytuowanie się komisji.
2. Sprawy różne.

Do tak przedstawionego porządku obrad członkowie Komisji uwag nie wnieśli. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie ( wszyscy „za”).
Do punktu 1 – go :

W powyższym punkcie Przewodniczący Rady Pan Sergiusz Kojło zwrócił się z prośbą do radnych o zgłaszanie kandydatur na Przewodniczącego Komisji Spraw Społecznych.
Radny Leon Małaszewski zgłosił kandydaturę radnego Andrzeja Skiepko. Radny Andrzej Skiepko wyraził zgodę na kandydowanie na przewodniczącego Komisji.
Radny Andrzej Downarowicz zgłosił kandydaturę radnego Lecha Jana Michalaka. Radny Lech Jan Michalak wyraził zgodę na kandydowanie.
Przewodniczący Rady zaproponował jako pierwsze przeprowadzić głosowanie nad kandydaturą radnego Andrzeja Skiepko.
W wyniku przeprowadzonego głosowania, radny Andrzej Skiepko został wybrany na przewodniczącego Komisji Spraw Społecznych.
Wyniki głosowania:
6 głosów „za”
4 „wstrzymujące się od głosu” ( r.L.J.Michalak, r. A.Downarowicz, r.K.Petruk, r.A.Skiepko))
Przewodniczący Komisji podziękowała radnym za wybór.
Następnie Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą o zgłaszanie kandydatur na Wiceprzewodniczącego Komisji.
Radny Andrzej Downarowicz zgłosił kandydaturę radnego Lecha Jana Michalaka. Radny Lech Jan Michalak wyraził zgodę na kandydowanie.
W wyniku przeprowadzonego głosowania, radny Lech Jan Michalak został większością głosów wybrany na Wiceprzewodniczącego Komisji Spraw Społecznych.
Wyniki głosowania:
9 głosów „za”
1 „wstrzymujący się od głosu” ( r.L.J.Michalak)

Do punktu 2 – go :

W sprawach różnych poruszono następujące tematy:
1. Przewodniczący Komisji powiedział, że należałoby przygotować plan pracy komisji na 2007r. Wszystkie propozycje zgłoszone w trakcie dyskusji przez radnych zostały ujęte w projekcie planu pracy na 2007r. ( w załączeniu).
2. Radni zdecydowali, żeby posiedzenia Komisji odbywały się po godz.14:00.
3. Radny Andrzej Downarowicz zapytał, czy zawodowej rodzinie zastępczej podniesiono stawki, a jeżeli tak, to o ile.
Wicestarosta Hajnowski Pan Jerzy Sirak powiedział, że na następnym posiedzeniu Komisji przedstawi dokładną informację w powyższej sprawie.

W związku z wyczerpaniem się porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.

Protokołowała Przewodniczył


Violetta Miniuk Andrzej Skiepko

Metryka strony

Udostępniający: Violetta Miniuk -Rada Powiatu Hajnowskiego

Wytwarzający/odpowiadający: Halina Chwojko

Wprowadzający: Halina Chwojko

Data wprowadzenia: 2007-10-29

Data modyfikacji: 2007-10-29

Opublikował: Halina Chwojko

Data publikacji: 2007-10-29