Zamówienie Nr OA.272.53.2021 z dnia 2021-11-25 - Usuwanie i parkowanie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony

Tytuł Usuwanie i parkowanie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony
Numer OA.272.53.2021
Data wydania 2021-11-25
Termin składania uwag do oferty 2021-12-10

Hajnówka, dnia 25.11.2021r.

Numer sprawy:  OA.272.53.2021

Firmy usuwające pojazd z drogi i jego parkowanie  na parkingu strzeżonym

ZAPYTANIE OFERTOWE

Zapraszam do złożenia oferty cenowej w prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na usługę :

"Usuwanie i parkowanie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony"

Postępowanie prowadzone jest z wyłączeniem zastosowania przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129) zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 przedmiotowej ustawy.

W załączeniu przesyłam warunki zamówienia.

Z poważaniem,

Wicestarosta Joanna Kojło

Warunki Zamówienia

I. Nazwa i adres zamawiającego /pieczęć/:

Starostwo Powiatowe Hajnówce

ul. Zina 1, 17-200 Hajnówka

Tel.: (85) 682 27 18, faks: (85) 682 42 20

NIP:  543-18-25-742,  REGON: 050667461

e-mail: starostwo@powiat.hajnowka.pl

www.powiat.hajnowka.pl                                                                   

II. Przedmiot zamówienia /opis przedmiotu zamówienia/:

1. Dotyczy zamówienia: Usuwanie i parkowanie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony.

1) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie kompleksowych usług w zakresie całodobowego usuwania pojazdów oraz ich elementów z drogi i przechowywanie  ich na parkingu strzeżonym w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1 i 2 ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. 2021 poz. 4507) na terenie Powiatu Hajnowskiego.

2) Zakres podstawowych czynności wchodzących w skład zlecenia usługi transportowej obejmuje:

a) wykonanie każdej decyzji usunięcia pojazdu z drogi wydaną przez uprawniony organ (policjanta, osobę prowadzącą akcję ratowniczą) w trybie art. 130a oraz art. 50a ustawy Prawo o ruchu drogowym,

b) przyjęcie zlecenia przyjazdu pojazdu holującego,

c) dojazd do wskazanego przez upoważnioną osobę wydającą dyspozycję usunięcia pojazdu miejsca przebywania pojazdu w czasie nie dłuższym niż 60 minut,

d) przygotowanie pojazdu lub pojazdu i jego elementów do załadunku (wszelkie prace towarzyszące przygotowaniu pojazdu do transportu),

e) załadunek pojazdu (części pojazdu) na zestaw holujący,

f) dokładnego oczyszczenia miejsca po usuniętym pojeździe, w tym w razie potrzeby zebranie elementów (szczątków) usuwanego pojazdu i oczyszczenie jezdni z płynów eksploatacyjnych,

g) dojazd z pojazdem transportowanym na wyznaczony parking strzeżony,

h) rozładunek i parkowanie pojazdu na parkingu Wykonawcy.

i) wydanie - przekazanie pojazdu osobie uprawnionej do odebrania,

2) Dotyczy przedmiotu zamówienia: parkowanie pojazdu na parkingu Wykonawcy

1)  Wymagania dotyczące parkingu:

  • a) lokalizacja parkingu, w takim miejscu, aby dojazd na wskazane miejsce nie przekraczał 60 minut dla pojazdów do 3,5 tony,
  • b) strzeżonym lub monitorowanym albo dozorowanym przez cała dobę,
  • c) oświetlonym,
  • d) czynnym całą dobę,
  • e) ogrodzenie parkingu trwałe – betonowe lub metalowe,
  • f) nawierzchnia parkingu powinna być utwardzona,
  • g) sześć stanowisk do parkowania pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t ,
  • h) parking powinien mieć miejsce wydzielone do przetrzymywania pojazdów z wyciekiem oleju oraz innych płynów eksploatacyjnych oraz miejsce zabudowane do celów oględzin i zabezpieczenia przeciwko wpływom warunków atmosferycznych na części pojazdu lub towaru z pojazdu holowanego,
  • i) zamykany w sposób uniemożliwiający wjazd i wyjazd środka transportu bez zezwolenia osoby dozorującej.

2) Wykonawca w ramach realizacji usługi na przechowywanie pojazdów zobowiąże się:

  • a) prowadzić dokumentację związaną z usuwaniem i parkowaniem pojazdów,
  • b) prowadzić ewidencję umożliwiają uzyskanie przez Starostę w każdym czasie danych dotyczących ilości i czasu przechowywania pojazdów,
  • c) poddawać się kontroli upoważnionemu przez Starostę pracownikowi Starostwa w zakresie prowadzenia dokumentacji określonej w pkt 2 lit. a),
  • d) poddawać się kontroli w zakresie posiadanej bazy transportowej i parkingowej w okresie wykonywania usługi,
  • e) realizować każde zlecenie umieszczenia pojazdu na parkingu strzeżonym w każdym dniu i w każdym czasie tzn. także w nocy oraz w dni wolne od pracy, niedziela i święta, z każdego miejsca – dotyczy obszaru Powiatu Hajnowskiego,
  • f) przedstawianie w Starostwie Powiatowym w Hajnówce Wydział Komunikacji i Dróg do 5 dnia każdego miesiąca wykazu pojazdów umieszczonych na parkingu strzeżonym Wykonawcy w miesiącu poprzednim w podziale na tryb usunięcia, zawierający datę umieszczenia, markę pojazdu, numer rejestracyjny, kopię dyspozycji usunięcia pojazdu poświadczoną za zgodność z oryginałem oraz datę odbioru przez właściciela,
  • g) o nieodebraniu pojazdu z parkingu Wykonawca ma obowiązek powiadomić Starostwo Powiatowe w Hajnówce Wydział Komunikacji i Dróg oraz podmiot, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu nie później niż trzeciego dnia od dnia upływu 3 miesięcy od umieszczenia na parkingu pojazdu usuniętego na podstawie art. 130 a ustawy Prawo o ruchu drogowym.

III. WARUNKI ZAMÓWIENIA ( wymagania zamawiającego) oraz kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty:

  1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; Zamawiający, uzna że Wykonawca spełnia warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada aktualną licencję lub zaświadczenie na wykonywanie transportu drogowego rzeczy- zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2021 r., poz.919 ze zm.). – kopie dokumentów należy dołączyć do oferty .
  2. Posiadają wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia: Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie że posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonywania usługi z zakresu usuwania pojazdów i ich przechowywania (parkowania) – oświadczenie należy dołączyć do oferty.
  3. Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca dysponuje przynajmniej jednym pojazdem specjalnym odpowiednio przystosowanym do przewozu pojazdów do 3.5 tony oraz odpowiednio przystosowanym parkingiem strzeżonym -  pojazdy winny spełniać standardy pojazdu specjalnego z przeznaczeniem - pomoc drogowa z aktualnymi wpisami w dowodach rejestracyjnych. Pojazdy muszą być wyposażone i oznakowane zgodnie z § 38 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r. poz. 2022) - wykaz pojazdów wraz kopiami dowodów rejestracyjnych należy dołączyć do oferty.
  4. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca, posiada aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej
  5. Wykonawca zobowiązany jest:

1) złożyć w formie pisemnej zobowiązanie, że będzie realizować każde zlecenie umieszczenia pojazdu na parkingu strzeżonym w każdym dniu i w każdym czasie z każdego miejsca - dotyczy obszaru Powiatu Hajnowskiego,

2) złożyć w formie pisemnej zobowiązanie do prowadzenia ewidencji umożliwiającej uzyskanie przez Starostę w każdym czasie danych dotyczących ilości i czasu przechowywania pojazdów - dotyczy przedmiotu zamówienia,

3) złożyć w formie pisemnej zobowiązanie do poddawania się kontroli upoważnionemu przez Starostę pracownikowi Starostwa w zakresie prowadzenia dokumentacji,

4) złożyć w formie pisemnej zobowiązanie do poddania się kontroli w zakresie posiadanej bazy transportowej i parkingowej w okresie wykonywania usługi, złożyć w formie pisemnej zobowiązanie, że czas przybycia na miejsce zdarzenia nie będzie dłuższy 60 minut,

5) złożyć w formie pisemnej oświadczenie, że Wykonawca świadczący usługi ponosi odpowiedzialność cywilnoprawną przed właścicielem pojazdu z tytułu uszkodzenia - utraty pojazdu lub ładunku przewożonego pojazdem,

6) dokument potwierdzający prawo Wykonawcy do dysponowania nieruchomością na której zlokalizowany jest parking a w przypadku gdy przedsiębiorca nie jest właścicielem nieruchomości – konieczne jest pisemne zobowiązanie innych podmiotów (właściciela nieruchomości)  potwierdzające prawo dysponowania nieruchomością  na czas wykonywania zamówienia,

  1. Zamówienie nie może być powierzane podwykonawcom.
  2. Kryterium wyboru oferty będzie najniższa oferowana cena brutto .

IV. Opis sposobu obliczenia ceny oferty:

  1. Cena oferty powinna być obliczona w złotych polskich. Kwota musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zadania niezbędnego do wykonywania przedmiotu zamówienia. Tak wyliczoną cenę netto oraz brutto (z podatkiem VAT) należy wykazać w „ FORMULARZU OFERTOWYM WYKONAWCY”, stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszych warunków zamówienia.
  2. Ilości pojazdów podana w formularzu ofertowym wykonawcy ( załącznik nr 1) są to ilości średnie szacowane na podstawie wykonanych usług holowniczych w roku ubiegłym. Służą tylko do celów określenia wartości cenowej w ofercie przedmiotu zamówienia.

V. Oferta powinna zawierać:

1. Wypełniony „ FORMULARZ OFERTOWY WYKONAWCY” wraz z jego załącznikami.

1) Ofertę należy sporządzić w formie pisemnej, w języku polskim, natomiast dokumenty sporządzone w języku obcym (załączone do ofert) należy złożyć wraz z tłumaczeniami na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.

2) Formularz ofertowy (wg wzoru Zamawiającego) powinien być podpisany przez wykonawcę lub osobę (osoby) upoważnione do reprezentowania wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji określoną w rejestrze sądowym lub innym dokumencie.

3) Wszelkie miejsca, w których wykonawca naniósł zmiany winny być parafowane przez osobę podpisującą ofertę albo przez osobę umocowaną przez osoby uprawnione, przy czym pełnomocnictwo musi być załączone do oferty.

4) Pełnomocnictwo może być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.

  1. Parafowany wzór umowy wraz z jej załącznikami (zał. nr 10).

VI.Termin wykonania zamówienia:

od dnia 01 stycznia 2022 – do dnia 31 grudnia 2022 roku.

VII.  Miejsce oraz termin składania ofert:

Ofertę w formie pisemnej należy składać w siedzibie zamawiającego: Starostwo Powiatowe w Hajnówce , ul. Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka w pokoju nr 19 (sekretariat) w terminie do dnia  10 grudnia 2021 roku do godziny 10.00.

VIII. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy.

Z oferentem, który złoży najkorzystniejszą ofertę zostanie podpisana umowa, której wzór stanowi załącznik nr 10 do niniejszych Warunków zamówienia.

IX. Warunki płatności:

  1. Rozliczenie za przedmiot umowy będzie się odbywało fakturami wystawionymi w okresach miesięcznych (zawsze do 5 dnia miesiąca za miesiąc ubiegły, z uwzględnieniem cen jednostkowych za poszczególne rodzaje usunięcia i będzie dotyczyć pojazdów usuniętych  (w trybie art. 130 a ustawy Prawo o ruchu drogowym)
  2. Zapłata za fakturę wystawioną na: Nabywca Powiat Hajnowski, ul. Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka, NIP 6030017563 , Odbiorca Starostwo Powiatowe w Hajnówce, ul. Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka będzie dokonywana przelewem z konta Starostwa Powiatowego w Hajnówce Nr  25124052111111000049239090  na konto bankowe Wykonawcy wskazane w fakturze, w terminie 14 dni od daty otrzymania faktury (faktura dostarczona wraz z kompletem dokumentów).
  3. W sytuacji, gdy pojazd nie zostanie odebrany (jeśli prawidłowo powiadomiony właściciel lub osoba uprawniona nie odebrała pojazdu w terminie 3 miesięcy od dnia jego usunięcia) i nastąpi orzeczenie o jego przepadku na rzecz Powiatu Hajnowskiego Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie kosztorysowe, obejmujące koszty usunięcia i holowania.. Natomiast za parkowanie pojazdu Zamawiający zapłaci Wykonawcy za koszty poniesione wg niezbędnych wydatków związanych z utrzymaniem miejsca na parkingu, jednakże nie więcej niż 5,00 zł  (netto) za dobę.

X. Osoba upoważniona do kontaktu z wykonawcami i przeprowadzenia postępowania:

Wiesław Tichoniuk -  Naczelnik Wydziału Komunikacji i Dróg  (tel. 85 682 6135).

XI. Załączniki do niniejszych warunków zamówienia stanowią:

Załącznik Nr 1- formularz ofertowy wykonawcy

Załącznik Nr 2 - klauzula informacyjna

Załącznik Nr 3 - wykaz pojazdów                                                    

Załącznik Nr 4- oświadczenie                                                                                 

Załącznik Nr 5 - oświadczenie o dysponowaniu  parkingiem                                              

Załącznik Nr 6 - zobowiązanie           I                                                         

Załącznik Nr 7 - zobowiązanie           II                                                       

Załącznik Nr 8 - zobowiązanie           III                                                      

Załącznik Nr 9 - oświadczenie o odpowiedzialności                                   

Załącznik Nr 10 - wzór umowy

XII.  Zamawiający zastrzega prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyn.

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Powiatu Hajnowskiego

Wytwarzający/odpowiadający: Wicestarosta Joanna Kojło

Data wytworzenia: 2021-11-25

Wprowadzający: Katarzyna Miszczuk

Data modyfikacji: 2021-11-25

Opublikował: Katarzyna Miszczuk

Data publikacji: 2021-11-25